"Що робити, якщо дитина поводиться «не так»? Як її змінити?"

 Досить часто я чую запитання від батьків і вчителів:

"Що робити, якщо дитина поводиться «не так»? Як її змінити?"
Під девіантною поведінкою зазвичай мають на увазі дії, що виходять за межі соціально прийнятих норм — агресію, брехню, прогули, байдужість до навчання, протест. Але важливо пам’ятати: за кожною поведінкою завжди стоїть потреба. І поки ми намагаємось «виправити» прояви, не зрозумівши причин, — зміни не будуть стійкими.
Дитина не народжується «проблемною».
Її поведінка — це форма сигналу:
❗️Мені боляче.
❗️Мене не чують.
❗️Я не вмію інакше показати, що мені важко.
Тому замість того, щоб шукати способи «виправити» дитину, варто спробувати зрозуміти, що стоїть за її вчинками.
Почати можна з простих, але важливих кроків:
✅ слухати, а не лише говорити;
✅ бачити за поведінкою особистість;
✅допомагати розвивати навички саморегуляції й емоційного вираження.
І тоді зміна відбудеться — не через покарання, а через довіру.



Немає коментарів:

Дописати коментар