5 простих вправ на сенсорну інтеграцію.

 Ось 5 простих вправ на сенсорну інтеграцію, які вчитель або асистент вчителя можуть провести за 2-3 хвилини перед початком уроку, щоб допомогти нервовій системі дитини "пробудитися" та сфокусуватися:

5 Вправ для "пробудження" нервової системи

1. "Сильний ведмідь" (Пропріоцептивна стимуляція) 🐻

Мета: забезпечити глибокий тиск (пропріоцепція) для саморегуляції та усвідомлення схеми тіла.

Вправа: дитина стає. На рахунок "один-два-три" вона стискає кулаки, напружує м'язи рук, ніг і спини, ніби вона "сильний ведмідь, який тулиться до дерева". На рахунок "чотири" — різко розслаблюється.

Виконання: повторити 3-4 рази.

2. "Енергійний масаж" (тактильна стимуляція) ⚡️

Мета: стимулювати тактильні рецептори для підвищення рівня бадьорості.

Вправа: дитина швидко, але міцно поплескує себе долонями по зовнішній стороні рук, потім по внутрішній, потім по ногах.

Виконання: 10-15 швидких та енергійних поплескувань. Можна використовувати маленький м'ячик-їжачок.

3. "Художник-кінестетик" (пропріоцептивна стимуляція) 🎨

Мета: перехресні рухи (крос-латеральні) для синхронізації роботи лівої та правої півкуль мозку.

Вправа: дитина великим пальцем руки малює в повітрі "великі ліниві вісімки" (знак нескінченності). Починати від центру і рухатися вгору та по колу, спостерігаючи за рухом.

Виконання: 4 рази кожною рукою, а потім 4 рази двома руками одночасно.

4. "Потягнись до Сонця" (вестибулярна стимуляція) ☀️

Мета: стимулювати вестибулярний апарат і забезпечити розтяжку, що пробуджує тіло.

Вправа: дитина швидко встає, тягнеться всім тілом вгору на носочках, наче хоче торкнутися сонця (вдих). Потім нахиляється вниз, торкається підлоги і повністю видихає ("падає").

Виконання: повторити 3-4 рази, акцентуючи увагу на глибокому диханні.

5. "Чітке дзижчання" (слухова/оральна стимуляція) 🗣

Мета: стимулювати оральні м'язи та органи слуху, необхідні для мовленнєвого апарату та уваги.

Вправа: дитина робить глибокий вдих і на видиху вимовляє довгий, чіткий звук "З-З-З-З" (дзижчання комара). Потім робить те саме, але вимовляє "Ш-Ш-Ш-Ш".




Виконання: повторити 3 рази кожен звук. Це активізує артикуляційний апарат та органи дихання.

Немає коментарів:

Дописати коментар