Забезпечення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, задоволення особливих освітніх потреб усіх учасників освітнього процесу, створення інклюзивного освітнього середовища у закладах освіти залишаються пріоритетними завданнями у межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року (розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 р. № 366-р).
Інклюзивне освітнє середовище — сукупність умов, способів і засобів їх реалізації для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб та можливостей (Закон України «Про освіту»).
Однією із ключових складових закладу освіти, який розвиває інклюзивне середовище, є формування культури інклюзивності.
У питанні формування культури інклюзивності в закладі освіти передусім варто подбати про середовище, в якому сповідується повага до різноманітності. Це і про повагу до різності фізичної, і до різноманітності поглядів і думок, культурного, історичного та релігійного досвіду, а також особливостей прояву особистості.
Детально про базові складові формування культури інклюзивності у закладі освіти – у прикріпленому матеріалі
Більше інформації та слушних порад для керівників закладів освіти щодо формування та розвитку якісного інклюзивного середовища – у посібнику «Впроваджуємо інклюзію в закладі освіти», розробленого Державною службою якості освіти у співпраці з проєктом «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) - https://surl.li/hhcwud
.jpg)
Немає коментарів:
Дописати коментар